Własna firma – jak zarządzać finansami

Założenie własnej firmy to niezwykle duże wyzwanie dla każdego, nawet w sytuacji, kiedy nie robimy tego za pożyczone – na przykład od banku – pieniądze, jest to trudne zadanie zwłaszcza w sytuacji kryzysu czy spowolnienia gospodarczego, okresu zmniejszonej konsumpcji, a taki właśnie czas mamy od kilku lat w naszym kraju. Jednak już w sytuacji, kiedy jakoś staniemy na nogi i nasza firma zaczyna przynosić zyski, warto jest bardzo oszczędnie, mądrze gospodarować finansami, a więc dochodami, jakie będziemy uzyskiwać z tytułu działalności gospodarczej.

 

Na pewno część zysków należy przeznaczyć na inwestycje, na rozwój firmy – bez tego z czasem staniemy się niekonkurencyjni, nie będziemy więc w stanie sprostać rosnącym wymogom konkurencji na rynku, a więc automatycznie nasza działalność będzie się kurczyła. Kolejna kwestia to inwestycja w kapitał ludzki, a więc w osoby zatrudnione w naszej firmie – coraz więcej osób, właścicieli firm przekonuje się do tego, że mądrze dobrane szkolenia to dobra inwestycja, która zwraca się praktycznie od razu, chociażby poprzez zwiększenie wydajności pracy w przedsiębiorstwie.